Hajo Seppelt worked as a sports reporter for Germany’s premier public broadcaster ARD since 1985. He also worked for the Berlin public broadcaster Sender Freies Berlin and its 2003 successor Rundfunk Berlin-Brandenburg. After working for many years as a live commentary for swimming events for ARD, he was stripped of this duty in the early summer of 2006. Seppelt claims that this was in reaction to a private email, in which he criticized ARD’s uncritical reporting on doping, becoming public. Since 2006, he has worked as a freelance journalist for ARD and has made a number of reports and documentary films about doping.
@hajoseppelt